dilluns, 22 de setembre del 2008

El quotidià acaba amb l'excepcionalitat

Moltes vegades diem que quan una cosa surt per la televisió, és que ha deixat de ser nou i excepcional i que ha entrat a formar part de l’àmbit de la divulgació a tota la societat. Amb l’us de les TIC a les escoles aquest moment ja és aquí i molts programes de televisió, tracten de manera. Un exemple recent va ser la notícia “Aprendre sense paper ni llapis” d'agost de 2008 que es pot veure a: http://www.tv3.cat/videos/677289
Un bon punt per començar una assignatura de Noves tecnologies aplicades a l’educació és veure i analitzar algunes experiències escolar i així veure que estem parlant de fets quotidians per als nens de 3 a 12 anys.

Per fer-ho, utilitzarem dues fonts d’informació: el programa Bit a bit de Televisió de Catalunya i els perfils d’innovació de la XTEC del Departament d’Educació .
Del Bit a bit i concretament de la secció bit a l’aula hem seleccionat:
  • Marató Viquipèdia 18-06-2007
  • Fòrum digital 23-04-2007
  • Taller d'animacions 02-04-2007
  • Stop Motion 18-06-2007
  • Taller de trucs 07-05-2007
  • Webquest 26-03-2007
  • Treball de recerca 12-03-2007
  • El vídeo digital a internet 27-10-2006
  • La pissarra digital 29-09-2006
  • L'escàner i la impressora 03-11-2006
  • Campus virtual 19-03-2007
  • Presentació multimèdia 05-03-2007

Molts d’aquest vídeos, i d’altres també interessants, els podem veure amb major qualitat a través de TV3 a la carta

Dels

Perfils dinnovació en Educació hem seleccionat:

  • CEIP Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia)Integració global de les TIC a l'escola
  • Un hort i un bestiari per aprendre ciències tot utilitzant les TICCEIP l'Arenal de Llevant, Barcelona [16-6-2005]
  • CEIP Gassó i Vidal (Ripollet)La "tele de l'escola", un espai per veure festes i activitats escolars
  • CEIP Salvador Espriu (Mongat)Contes amb Power Point per a l'educació infantil
  • Equip LaceNetCooperativisme a través d'Internet
  • IES Manuel Sales i Ferré (Ulldecona)Alfabetització audiovisual a través de produccions videogràfiques

Es pot treballar de forma individual o bé per parelles. Cal escollir una experiència i respondre en un fòrum del bLink a les qüestions següents:

  • Nom de la experiència
  • Escola privada o pública
  • Nivell educatiu
  • Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència
  • Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?
  • Quin programari s’utilitza? Fes una llista.
  • Quina és la seqüència didàctica

Important. Per a completar aquesta tasca cal parlar sobre les diferencies entre aquests dos formats que s'han utilitzat per a transmetre la informació.